7 березня 2023 року викладач циклової комісії клінічних дисциплін № 1 Пулик Тетяна Борисівна провела відкрите практичне заняття з дисципліни «Невідкладні стани у внутрішній медицині» у групі 4 ф В (9), І бригада.
Тема заняття: «Невідкладні стани при захворюваннях органів кровообігу: гіпертонічний криз, тромбоемболія легеневої артерії».
Актуальність теми полягає в тому, що артеріальна гіпертензія є одним з найбільш розповсюджених хронічних захворювань і у світі, і в Україні. За статистикою, серед всіх викликів медичних працівників практично половина – це виклики людей з серцево-судинними захворюваннями. Кожному третьому з них ставлять діагноз гіпертонічний криз , а своєчасно надана перша допомога при цій недузі запобігає розвитку незворотніх процесів, які зачіпають серце, центральну нервову систему, великі кровоносні судини, нирки.
Не менш важливою та актуальною проблемою на сьогодні є тромбоемболія легеневої артерії (ТЕЛА) – одне з найпоширеніших ускладнень багатьох захворювань, що представляють загрозу для життя людини. Відомо, що серед пацієнтів терапевтичного профілю найчастіше ТЕЛА виникає при інсульті (65%), інфаркті міокарда (ІМ) (22%), гострих терапевтичних захворюваннях (більше 15%), а також у людей похилого віку (9%). ТЕЛА – одне з найбільш важко діагностованих захворювань, смертність від неї висока.
Під час практичного заняття було досягнуто його цілі, а саме було вивчено етіологію, патогенез, сучасну класифікацію, клінічні симптоми та синдроми кожного патологічного стану, критерії диференціальної діагностики, принципи поетапного надання невідкладної допомоги, групи лікарських засобів для надання невідкладної допомоги та показання для госпіталізації. Здобувачі освіти навчилися проводити обстеження пацієнтів та надавати невідкладну допомогу згідно алгоритмів надання екстреної медичної допомоги при даних нозологіях.
Під час заняття викладачем були застосовані різні методи навчання: фронтальне опитування (метод «Мікрофона»),тестові завдання у Google Forms; практичний тренінг, ділова гра, вирішення ситуаційних завдань. Такі методи покращують розуміння та запам’ятовування навчального матеріалу здобувачами освіти.