Участь у UPSHIFT – молодіжній інноваційній програмі ЮНІСЕФ

размещено в: Без рубрики | 0

П’ять команд, що складаються зі студентів Черкаської медичної академії, подали заявки на участь у молодіжній інноваційній програмі UPSHIFT, яку реалізує Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ).

UPSHIFT допомагає молоді повірити у власні сили. Учасники цієї програми мають можливість пройти навчання за методологією Human Centered Design, отримати фінансування та згодом перетворити свої ідеї на ефективні проєкти, які приносять користь громадам.

Проблеми, які планують реалізувати команди студентів академії, надзвичайно актуальні для Черкаської громади.

Так, студенти 2 і 3 курсів спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Ілля Гурчак, Ярослав Підгорний і Антон Борисенко вирішили взятися за проблему недостатньої поінформованості батьків дітей з інвалідністю про особливості їх виховання.

«Як показало наше спілкування з батьками дітей з інвалідністю, вони не мають базових навичок щодо забезпечення дітям в сім’ї сприятливих умов для розвитку, творчості, навчання, формування особистого простору та інклюзивного спілкування й інтеграції в суспільство, – наголошують студенти. – Досить складно мамі прийняти свою дитину. Такі родини залишаються сам на сам зі своєю проблемою. Командою ми би хотіли покращити становище родин, де є діти з інвалідністю, підтримати їх, надати інформацію про особливості виховання та розвитку».

– Ми не раз проходили практику в лікувальних закладах і бачили стан батьків дітей з інвалідністю. Ці люди розгублені, дехто втрачає сенс життя. Вони запитують, за що це їм, чому це сталося саме з їхніми дітьми. Ми – студенти-медики, нас у академії навчають спеціальних професійних навичок, тож ми маємо змогу поділитися цими навичками з батьками дітей з інвалідністю. Ми розуміємо, що вони цього потребують, і ми хочемо це робити! – каже Антон Борисенко.

Студенти-магістранти Костянтин Дашко, Олена Штанько та Тетяна Турчак, які навчаються на спеціальності 227.01 – Терапія та реабілітація, обрали проблему недостатньої поінформованості людей з інвалідністю про можливості реабілітаційної медицини.

«Наразі ми спостерігаємо становлення реабілітаційної медицини в нашій країні, – зазначають студенти. – Вона стає інноваційною та покликаною насамперед максимально відновити функціональність людини, повернути до звичайного життя. Ми спостерігаємо проблему в цій галузі, що люди з інвалідністю недостатньо поінформовані про сучасні методики та практики  реабілітаційної медицини».

– Ми маємо креативні ідеї, але готові, щоб нам підказували і допомагали старші товариші. Головна наша мета – творити країну, в якій хочеться жити і працювати, щоб молодь залишалася тут, а не прагнула виїхати за кордон. Звісно, оскільки ми готуємося стати фізичними терапевтами, теми фізичної реабілітації найближчі, – наголошує Костянтин Дашко.

Студентки 2 і 3 курсів спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Вікторія Бойко, Дар’я Свінціцька і Катерина Іщенко намагатимуться розв’язати проблему відсутності системи психологічної підтримки людини в Черкаській громаді.

«Воєнний час із його хронічним стресом і психічною травматизацією провокує виникнення у багатьох людей (серед яких – вимушені переселенці, родини загиблих і полонених, військові з пораненнями та й багато інших людей) порушень ментального здоров’я. Це часто тягне за собою й проблеми зі здоров’ям фізичним, а іноді – й інвалідизацію. Водночас у Черкасах спостерігається брак надання психологічної підтримки від моменту травми впродовж усього адаптаційного періоду. Ми б хотіли допомогти людям у Черкасах – як місцевим жителям, так і переселенцям – отримати системну психологічну підтримку», – наголошують студентки.

– Наша суперсила – в тому, що ми прагнемо допомагати людям. Недаремно ми обрали собі професію медика, – Дар’я Свінціцька.

Третьокурсники спеціальності 227 – Фізична терапія та ерготерапія Ілля Мізюк, Альона Коверда і Марія Бурлакова спробують впоратися з проблемою недостатньої обізнаності батьків та дітей щодо послуг раннього втручання на Черкащині.

«Як свідчать дослідження, раннє виявлення біологічних та соціальних факторів ризику щодо порушення розвитку дитини і своєчасний початок інтенсивної допомоги у ранньому віці дозволяють значно поліпшити розвиток дитини і підвищити якість життя родини. За сприяння ЮНІСЕФ та Уряду України в нашій державі запроваджується система раннього втручання, але, на жаль, серед більшості батьків і людей, які збираються стати батьками, відсутня достатня поінформованість про послуги раннього втручання на Черкащині. Наша команда хотіла б сприяти виправленню цієї ситуації», – зазначають студенти.

– Ми б хотіли проявити себе не лише в навчанні, а й у громадському житті, особливо пов’язаному з мабутньою професією, – каже Ілля Мізюк. – Ми не знаємо, як складеться наше життя, але хочемо вже зараз ефективно розпочати професійний шлях, розбудовувати Україну.