Карантинна сесія: студенти-медики почали здавати іспити дистанційно

размещено в: Без рубрики | 0

 

       Через карантинні обмеження студенти Черкаської медичної академії сесію за ІІ семестр навчального року здають он-лайн. Як керівництво академії організувало дистанційні іспити та що кажуть самі студенти про нетипову форму зрізу знань, розповіли у закладі освіти.

Розпочалась сесія із дисципліни «українська мова», яку складали майбутні фельдшери-лаборанти.  Іспит включав теоретичну та практичну частину – на кожну по годині. Теоретична частина проводилась у вигляді тестування. У Google-формі було створено 60 запитань, на опрацювання кожного з яких була хвилина. Система автоматично перемішувала усі запитання та відповіді до них, створюючи індивідуальний варіант завдань для кожного студента. Після проходження екзаменаційної години, викладач мав можливість заблокувати прийом відповідей від студентів. Результати тестування з кількістю балів по кожному студенту відображаються у викладача на особистому гугл-диску. Так само і студент бачив свій результат після проходження тесту.

Завідувач навчально-методичним кабінетом, методист медичної академії Павло Гайдай пояснює, що така форма іспитів дещо складніша від класичних, оскільки немає змоги проконсультуватисьз сусідом по парті і відсутня колективність процесу, що значно придає впевненості.

-Якщо студент не готувався, не допоможе жоден Гугл і Вікіпедія, бо іспит у формі тестів і щоб промоніторити усі варіанти відповідей хвилини замало, — розповідає Павло Олексійович. – Результати іспитів компонуються у таблицях формату Excel, що можна завантажити на комп’ютер у різних форматах і при необхідності надіслати контролюючому органу на перевірку.

Крім тестової роботи у Google-формі студенти здають іспити через відеомесенджери. Саме так студенти спеціальності «медсестринство» 4-го курсу складали іспит з хірургії: обирається білет, у якому є питання і задача, 5 хвилин дається на підготовку і потому йде спілкування з екзаменатором через Skype або Viber.Усі відеовідповіді записуються та формуються у архів.

Загалом під час семестрової сесії у медичній академії дистанційно буде складено 99  іспитів, із яких 22 державного рівня та надано більше сотні консультацій, що теж проходять у он-лайн режимі. До такого формату здачі сесії студенти не звикли, тому зізнаються, що важко.

-Новину про дистанційну форму здачі екзаменів ми сприйняли без надмірної серйозності, бо вважали, що це легше, ніж відповідати в аудиторії перед групою екзаменаторів. Проте це лише теоретично, — зізнається студентка спеціальності «медсестринство» 4-го курсу Ольга Репетило. – Насправді електронні засоби спілкування є свого роду стіною між викладачем та студентом, що не дають зрозуміти жести та реакцію вчителя. А саме ці речі можуть підказати на скільки правильно ти відповідаєш.

З нею погоджується однокурсниця Марина Шаповал, яка додає, що сесію у такій формі студенти усієї країни здають  вперше, тому немає в кого ані досвіду перейняти, ані бодай проконсультуватись.

Для викладачів це також є новацією у освітньому процесі, адже потрібно перелаштовувати багато звичних речей, що напрацьовувались роками. Проте ректор медичної академії, заслужений лікар України, Інна Яківна Губенкоу цій ситуації розгледіла позитивні сторони.

-Нинішня ситуація кинула свого роду виклик освітній галузі країни, з яким, на  мою думку, вищі учбові заклади справляються. Тим самим пандемія дала нам зрозуміти, що потрібно бути гнучкими і вміти швидко перелаштовуватись на нові процеси. І хоча вони відбуваються спонтанно, є позитивні результати – ми вже побачили, що у навчальному процесі академії ми можемо спростити і залишити на дистанційній формі, а що ніколи не буде ефективним за таких умов, — підсумовує Інна Яківна.